Google Ads

Wat is Google Ads?

Google Ads is het SEA-programma (Search Engine Advertising Programma) van Google , waarmee ondernemers en bedrijven online reclame kunnen maken voor hun website. Vroeger stond het programma ook gekend onder de naam ‘Google AdWords’. Wie een account aanmaakt in Google Ads kan in enkele uren tijd een advertentie laten verschijnen op zelfgekozen zoektermen. Normaal verschijnt de advertentie op de eerste pagina van de zoekresultaten. Als je advertentie echter zeer relevant geacht wordt door Google, kan je ook in de vier topposities boven de zoekresultaten verschijnen. Vaak worden de advertenties aangeduid met ‘gesponsorde links’ of ‘advertenties’.

Hoe werkt Google Ads?

Google Ads is gebaseerd op een veilingsysteem. Elke adverteerder die voor een bepaalde zoekterm wil bieden, zet een maximale kost-per-klik (max CPC) in. Dit is hoeveel hij maximaal wil betalen per klik op de advertentie (min €0,01/klik). Bij Google Ads betaal je namelijk per klik: telkens iemand op uw advertentie klikt, betaalt u aan Google. <split>Maar ook de kwaliteit is belangrijk! Als u relevante zoektermen kiest voor uw business, beloont Google je daarvoor met een goede kwaliteitsscore. Hoe hoger uw score, hoe minder u zal betalen voor een hoge positie tussen de advertenties.

Formule (vereenvoudigd)
Ad Positie = Max CPC x Kwaliteitsscore x impact van de advertentie-extensies

Geïnteresseerd?

Als je hulp nodig hebt met het promoten van je zaak: contacteer de AdSpecialist!

Stuur een bericht