Wat is Google Ads?
Google Ads -voorheen Google AdWords- is het advertentieprogramma van Google, waarmee bedrijven online reclame kunnen maken voor hun merk, producten of diensten. Wie een account aanmaakt in Google Ads kan in enkele uren tijd een advertentie laten verschijnen op zelfgekozen zoekwoorden, op bepaalde websites of op andere Google producten zoals Gmail, YouTube en de Google Play Store.
Hoe werkt Google Ads?
Het Google Ads veilingsysteem bepaalt de advertentiepositie en hoeveel je betaalt voor een advertentieklik of advertentieweergave. Elke adverteerder die meedoet aan de veiling, zet een maximum bedrag in, meestal is dit de maximale kost-per-klik (max CPC).
Google zoekt een goede balans tussen de ervaring van de gebruikers en het tonen van advertenties. Daarom worden relevante advertenties beloond met een goede kwaliteitsscore. Hoe hoger je score, hoe minder je zal betalen voor een hoge positie tussen de advertenties.
Hoe kan AdSpecialist jou helpen?
Het opzetten van campagnes in het zoeknetwerk
Wil je succesvol adverteren op de zoekresultatenpagina van Google? Dan moet je onderzoeken voor welke zoektermen jouw producten of diensten interessant zijn. Daarom bouwen wij een campagne op vanuit de Zoekwoordplanner. De Zoekwoordplanner is een tool waar je kan kijken hoeveel er op bepaalde termen wordt gezocht.
Een goede kwaliteitsscore is erg belangrijk. Wij zorgen ervoor dat er relevante advertenties verschijnen voor de gekozen zoekwoorden. Dit doen we hoofdzakelijk door een goede structuur in je campagne te brengen en ervoor te zorgen dat alles juist ingesteld staat.
De eerste drie maanden blijven wij je account optimaliseren door de prestaties van je campagnes nauwlettend op te volgen. Zo kan je er zeker van zijn dat je campagnes helemaal up-to-date en rendementsvol zijn wanneer wij deze uit handen geven.
Andere type campagnes opzetten
Wil je jouw applicatie promoten in de Play Store? Je promotievideo of je banner tonen op YouTube, of een ander type Google Ads campagne uitproberen? Ook dit is mogelijk via Google ads. AdSpecialist heeft de nodige expertise in elk beschikbaar Google Ads campagnetype.
Net zoals bij zoekcampagnes is er voor andere type campagnes een optimalisatieperiode van 3 maanden.
Audit van bestaande campagnes
Werk je samen met een agentschap of een andere freelancer voor Google Ads? Dan maken wij graag een objectieve analyse van jouw account. Dat gieten we in de vorm van een audit rapport met eventueel een presentatie of een praktische optimalisatie.
Een expert in-house?
Wil je tegelijkertijd in-house hulp en opleiding voor Google Ads. Dan kunnen wij bij jou ter plaatse komen. Dit kan gaan over een éénmalige dag tot 1 x per week voor een volledig kwartaal.
Een expert inhuren?
Gelieve dit formulier in te vullen.
Een opleiding volgen?
Bekijk ons aanbod aan open opleidingen.
Wens je een in-house training voor jou of je werknemers? Gelieve dan ons contactformulier in te vullen.