Google AdWords

Wat is AdWords?

Google AdWords is het advertentieprogramma van Google, waarmee bedrijven online reclame kunnen maken voor hun merk, producten of diensten. Wie een account aanmaakt in AdWords kan in enkele uren tijd een advertentie laten verschijnen op zelfgekozen zoekwoorden, op bepaalde websites of op andere Google producten zoals Gmail, Youtube en de Google Play Store.

Hoe werkt AdWords?

Het AdWords veilingsysteem bepaalt de advertentiepositie en hoeveel je betaalt voor een advertentieklik of advertentieweergave. Elke adverteerder die meedoet aan de veiling, zet een maximum bedrag in, de maximale kost-per-klik (max CPC).

Google zoekt een goede balans tussen de ervaring van haar gebruikers en het tonen van advertenties. Daarom worden relevante advertenties beloond met een goede kwaliteitsscore. Hoe hoger je score, hoe minder je zal betalen voor een hoge positie tussen de advertenties.

Hoe kan Adspecialist jou helpen?

Het opzetten van campagnes in het zoeknetwerk

Wil je succesvol adverteren op de zoekresultatenpagina van Google? Dan moet je onderzoeken voor welke zoektermen jouw producten of diensten interessant zijn. Daarom bouwen wij een campagne op vanuit de Zoekwoordplanner. De Zoekwoordplanner is een tool waar je kan kijken hoeveel er op bepaalde termen wordt gezocht.

Een goede kwaliteitsscore bekomen is enorm belangrijk. Wij zorgen ervoor dat er relevante advertenties verschijnen voor de gekozen zoekwoorden. Dit doen we hoofdzakelijk door een goede structuur in je campagne te brengen en ervoor te zorgen dat alles juist ingesteld staat.

De eerste drie maanden blijven wij je account optimaliseren door de prestaties van je campagnes nauwlettend op te volgen. Zo kan je er zeker van zijn dat je campagnes helemaal up-to-date en rendementsvol zijn wanneer wij deze uit handen geven.

Andere type campagnes opzetten

Wil je jouw applicatie promoten in de Play Store? Je promotievideo of je banner tonen op Youtube, of een ander type AdWords campagne uitproberen? Ook dit is mogelijk via AdWords. AdSpecialist heeft de nodige expertise in elk beschikbaar AdWords campagnetype.

Net zoals bij zoekcampagnes is er voor andere type campagnes een optimalisatieperiode van 3 maanden.

Audit van bestaande campagnes

Werk je samen met een agency of een andere freelancer voor AdWords? Dan maken wij graag een objectieve analyse van jouw account. Onze gieten we in de vorm van een audit rapport met eventueel een presentatie.

Een expert in-house?

Wil je tegelijkertijd in-house hulp en opleiding voor AdWords. Dan kunnen wij bij jou ter plaatse komen. Dit kan gaan over een éénmalige dag tot 1 x per week voor een volledig kwartaal.

 

Een expert inhuren?

Gelieve dit formulier in te vullen.

Google AdWordsGoogle AnalyticsGoogle Tag Managerander onderwerp

 

Een opleiding volgen?

Bekijk ons aanbod aan open opleidingen.

Wens je een in-house training voor jou of je werknemers? Gelieve dan ons contactformulier in te vullen.

 

Geïnteresseerd?

Als je hulp nodig hebt met het promoten van je zaak: contacteer de AdSpecialist!

Stuur een bericht