Social Media Optimization

Wat kan AdSpecialist voor jou doen?

AdSpecialist helpt je bij het opzetten van een plan voor social media marketing. We starten met het opstellen van doelen (bijv. # vermeldingen op Twitter, # vind-ik-leuks op Facebook) en we toetsen deze doelen in relatie tot KPI’s (key performance indicators). AdSpecialist zet een dashboard voor je op in Google Data Studio, zodat je op elk moment kunt zien hoe jouw social media inspanningen presteren. Aarzel niet om contact op te nemen als je meer informatie nodig hebt.

Wat is SMO?

Bezoekers vinden je website via verschillende kanalen. Het is heus niet alleen de zoekmachines die je nieuwe potentiële klanten zal aanleveren. Je zal ook bezoekers op de website krijgen via ‘verwijzingen’. Dit zijn links op andere sites die naar je website linken. Social Media zijn steeds belangrijker in het creëren van deze links, gewoon door je social media profiel te updaten met nieuws over het bedrijf en de bedrijfsbranche. Net zoals SEO heeft SMO het potentieel om het bezoekersaantal naar je site op te drijven. Social media gebruikers delen immers makkelijk  deze updates. Via de link die je in de post verwerkt, brengen ze nieuwe bezoekers naar je site.

Hoe werkt SMO?

Je moet een Social Media plan opstellen voor je website waarin je je doelen formuleert. Een typisch doel is bijv. ‘de reputatie van het bedrijf verbeteren’, ‘de verkoop stimuleren’, ‘de online ‘geloofwaardigheid versterken’, etc. Eigenlijk gaat het altijd over je bedrijfsnaam zoveel mogelijk te verspreiden onder social media gebruikers.  Een nieuwe blogpost, een nieuwe bedrijfsvideo, een downloadbare PDF, zijn allemaal goede voorbeelden van ‘updates’ die via social media verspreid kunnen worden. Als het nieuwsbericht gesmaakt wordt door de gebruikers, zal het automatisch verspreid worden onder sociale media gebruikers en je bedrijfsnaam zal zich als een lopend vuurtje verspreiden!

AdSpecialist SMO Strategieën

Als je bedrijf de mogelijkheden van sociale media wil verkennen, dan heb je een strategisch plan nodig om hiervan een succes te maken. Met dit plan in het achterhoofd, heb je ‘nieuws’ nodig dat nieuw, verfrissend en makkelijk online te ‘delen’ is onder social media gebruikers. AdSpecialist helpt je een plan op te maken en concrete voorstellen uit te werken voor deze social media platformen: Facebook, LinkedIn, Twitter, YouTube.

Geïnteresseerd?

Als je hulp nodig hebt met het promoten van je zaak: contacteer de AdSpecialist!

Stuur een bericht