AdWords

Wat is AdWords?

Google AdWords is het SEA-programma (Search Engine Advertising Programma) van Google , waarmee ondernemers en bedrijven online reclame kunnen maken voor hun website. Wie een account aanmaakt in AdWords kan in enkele uren tijd een advertentie laten verschijnen op zelfgekozen zoektermen. Normaal verschijnt de advertentie op de rechterkant van de resultaatspagina. Als je advertentie echter zeer relevant geacht wordt door Google, kan je ook in de drie topposities boven de zoekresultaten verschijnen. Vaak worden de advertenties aangeduid met ‘gesponsorde links’.

Hoe werkt AdWords?

AdWords is gebaseerd op een veilingsysteem. Elke adverteerder die voor een bepaalde zoekterm wil bieden, zet een maximale kost-per-klik (max CPC) in. Dit is hoeveel hij maximaal wil betalen per klik op de advertentie (min €0,01/klik). Bij AdWords betaal je namelijk per klik: telkens iemand op uw advertentie klikt, betaalt u aan Google. <split>Maar ook de kwaliteit is belangrijk! Als u relevlante zoektermen kiest voor uw business, beloont Google je daarvoor met een goede kwaliteitsscore. Hoe hoger uw score, hoe minder u zal betalen voor een hoge positie tussen de advertenties.

Formule
Ad Positie = Max CPC x Kwaliteitsscore

 

Geïnteresseerd?

Als je hulp nodig hebt met het promoten van je zaak: contacteer de AdSpecialist!

Stuur een bericht